האמת על הרוח הגדולה
נמבוטסו בודהיסאטווה בטאו סנגהה היא דרך חדשה לגמרי ביחס לדרכים קודמות של תרגול בודהיזם. מה ההבדל?
בכל שיטה של מדיטציה, מדובר במה שאנו עושים בתוכנו: איך לעשות מדיטציה, איזה דימוי ליצור, מה לדמיין, מה לשיר, וכן הלאה.
אלה הנושאים. הם עוסקים במה שנעשה.
אבל, נמבוטסו טאו סנגהה שונה. באיזה אופן זה שונה?
מה אנו יכולים לעשות שישפיע על התת-מודע של אנשים אחרים?
איך יכול אדם "A" (האדם ש"עושה") להשפיע או להתמיר את תת המודע של אדם "B"? יתרה מזאת, איך נוכל לעשות זאת כך, שאדם "B" גם ישפיע על אדם "C", וכן הלאה?
האם זה אפשרי?
האם זה אפשרי עבורך, אדם A, להשפיע על התת-מודע של B, והאם זה אפשרי שבתורו, אדם B ישפיע על התת מודע של אדם C וישנה את הקי שלו, וכן הלאה?
האם זה אפשרי שאדם C באמת ירגיש את השינויים?
באופן הגיוני אנו חושבים שלא, לא ולא - זה לא אפשרי, משום שהתפיסה הבסיסית של המדע היא שהלב והתודעה שלנו לא יכולים להשפיע על דברים חומריים. המדע אומר שהחומר והתודעה שלנו נפרדים לחלוטין, ששום דבר לא יכול לשנות חומר. זו התפיסה הבסיסית של המדע, ורוב האנשים חיים עם השקפת עולם זו, ותפיסת עולם זו הופכת את הפוטנציאל של האנשים לנמוך מאד.
הלב שלנו, התודעה שלנו, גדולים מספיק כדי לשנות אפילו את תת ההכרה של אנשים אחרים, הן לטובה והן לרעה: שניהם אפשריים.
עלינו להבין ולהתעורר לרעיון שהפוטנציאל שלנו, עמוק בתוכנו, זהה לזה של אמידה בודהה, אבל רוב האנשים לא יבינו ולא יקדמו את הפוטנציאל הזה.
רוב האנשים ימותו עם השקפת עולם מוגבלת מאד, עם תמונה מוגבלת מאוד של עצמם. רוב האנשים לכודים בנקודת המבט החומרית.
אבל בטאו סנגהה אנחנו יכולים לחוות את זה, והמטרה של תרגול נמבוטסו היא לשנות את הקי של אנשים אחרים.
התפיסה הבסיסית הראשונית של הבודהיזם היא, ש"שום דבר אינו אינדיבידואלי".
מה המשמעות של "שום דבר אינו אינדיבידואלי"?
במהאיאנה בודהיזם אנו אומרים, "אחד הוא הכל", "אחד הוא כולם וכולם הם אחד". "הכל" כולל את כולם, זה את זה. "אחד" כולל את "כולם".
גם מי שמתרגלים ולומדים בודהיזם, עשויים להבין את זה רק באופן מאד אינטלקטואלי. הם לא מתרגלים באופן כזה, הם רק מבינים את המילים.
מהי המשמעות של "כולל"? כולל פירושו "אחד הוא, בו-בזמן, משפיע על כל האחרים". כל אדם משפיע על כל האחרים. גם פעולה אחת של הגוף שלי, תנועה של אצבע אחת, היא תוצאה של היקום כולו.
אבל, תנועה זו היא תוצאה של היקום, ובמקביל כל תנועה היא הסיבה וכל תנועה היא התוצאה, מה שאומר שהסיבה והתוצאה הן אחדות.
בכל רגע היקום משתנה. בכל רגע אנו משפיעים זה על זה. כולם משפיעים זה על זה. כל תנועה היא סיבה. מה שאומר שכל אחד מכם, את ואתה, יכולים בעצמכם להשפיע על כולם; אתם יכולים להשפיע על תת ההכרה של אנשים אחרים, והם בתורם ישפיעו על תת ההכרה של אחרים.
זה מה שאנחנו עושים בנמבוטסו.
אנו מאפשרים או גורמים לאחרים להשפיע על התת-מודע של אחרים באמצעות דימוי הצורה של אמידה בודהה בתוך לבם.
למה?
כי כשאנו מדמיינים את הצורה של בודהה, אנו מעוררים את טבע הבודהה של אנשים אחרים.
כשאנו קוראים סוטרה במהאיאנה בודהיזם, בסופו של דבר זה כתוב כך. באמצעות שיחת הדהרמה הזו, שיחת הדהרמה של שאקיאמוני בודהה, 500 אנשים מתעוררים להארה. או, למשל, בסוטרת הלוטוס, הבודהיסאטווה שמופיע שם מציל מיליארדים, ומיליארדים של רוחות מגיעות לחוף מבטחים.
למעשה אני לא יודע מהי המשמעות, אבל אני מבין שהנמבוטסו שלנו מביא כעת לכך שכל מי שמתפלל משפיע ללא הרף גם על כל האחרים לדמיין את צורת בודהה, או להתפלל להצלה של כל היצורים, או להיות במצב של ג'וג'י. זה אפשרי כשאנו מדמיינים את התמונה של הבודהה.
כשזה קורה, תוכלו להרגיש זאת כמו תחושה גופנית, כמו קי.
על פני השטח, אנחנו לא יודעים; אבל ברמת התת מודע, זה אפשרי.
בנמבוטסו, בתפילות שלנו, בצ'אנטינג שלנו - במשך שעה, שעתיים - אנו עושים את זה עבור כל הישויות ביקום, וזה באמת קורה.
טאו סנגהה מלמדת את המשמעות של Juji במובן הבא: "לקחת אחריות על שלושת האוצרות":
בודהה דהרמה סנגהה.
טאו סנגהה מלמדת ש דרך Juji, אתם מקבלים את הרוח הגדולה, והרוח הגדולה תשכון בכם ותתאחד עם גוף הקי שלכם אם אתם במצב של Juji.
למה זה קורה? למה אתם צריכים לקחת אחריות על בודהה דהרמה סנגהה, החוכמה של רוח גדולה?
כי החוכמה של הרוח הגדולה תתאחד עם גוף הקי שלכם.
מהו המבנה?
כיוון שכולנו מושפעים זה מזה, כולנו אחראים לכל האחרים. כולם אחראים.
אם תתעוררו אל האמת, חוכמת הרוח הגדולה תתאחד עם הגוף שלכם.
להיות במצב של Juji, לקחת אחריות על בודהה דהרמה סנגהה, פירושו:
סנגהה הוא כל היצורים.
דהרמה היא האמת של היקום.
בודהה הוא הרוח הגדולה.
אם אתם מתעוררים לאמת, למציאות של היקום, אתם תקבלו את חוכמת הרוח הגדולה לגוף הקי שלכם.
בבקשה תבינו, בחורים, שיש שלושה דברים שיביאו בחורה לחבב אתכם:
הבחור שבאמת אחראי, הבנות יאהבו אותו.
הבחור שהוא נדיב מאד, הבנות יאהבו אותו.
הבחור שהוא שובב מאד, הבנות יאהבו אותו.
אל תשכחו שלושה תנאים אלה, בחורים!
אל תשכחו לקחת אחריות על שלושת האוצרות ולאפשר לחוכמה של הרוח הגדולה להתאחד עם גוף הקי שלכם והחיים שלכם ישתנו. תוכלו להעביר את אור החוכמה של הרוח הגדולה של אמידה בודהה לכל היקום.