קחו אחריות על שדה הקי


זו באמת משימה קשה לקיים שיחת דהרמה בעת הזו, כיוון שאנו נמצאים כעת בנקודת מפנה. עלינו לשנות ב-180 מעלות את התפיסה.

אני רוצה לדבר על הדרך לקיים תקשורת עם אנשים וזה באמת קשה, אז אני מעדיף להגיד לאנשים, "פשוט תעשו מה שאתם רוצים. אין צורך להשתנות או משהו".

זה אתגר עבורי לשנות את הגישה של אנשים כך שייקחו אחריות על שדה הקי... ויהא אשר יהא המיקום או העיתוי של שדה קי: השדה עשוי להיות שני אנשים במהלך טיפול טאו שיאצו, קבוצה שמתרגלת נמבוטסו או קישינדו, ( Kishindo), מספר אנשים שנהנים ללגום תה בצוותא, תקשורת בין שני אנשים או יותר, וכדומה.

וברור, הקי יהיה שונה לחלוטין בין מצב שבו הם לוקחים אחריות לבין מצב שבו אינם עושים זאת.

אם אדם לא לוקח אחריות על שדה הקי כשהוא נותן טיפול טאו שיאצו, זה כואב, מרגיש חנוק, ויש כל כך הרבה ג'אקי ( jaki – אנרגיה לא תואמת, או אנרגיה שלילית). לעומת זאת, אם אותו אדם לוקח אחריות במהלך טיפול הטאו שיאצו, הקי עובר באופן כה חלק. זה כך גם במהלך נמבוטסו.

מה המשמעות של "לקיחת אחריות"? למה לתאר את זה כ"לקיחת אחריות"? מה שמעניין הוא, שפגשתי לאחרונה מישהו שלא מתרגל בטאו סנגהה, אבל מבין משמעות זו של "לקיחת אחריות".

התפיסה הבסיסית של טאו שיאצו היא, "אל תראו את גוף האדם כחומר, אלא כרוח או כ"לב" ".

מה זה אומר? בהתייחסות לשדה הקי, פירוש הדבר הוא שהמרידיאן או הקי של אדם אחד משתקפים בלב של אדם אחר. הקי אינו שייך לאף-אחד – הוא לא אישי, אלא שייך לשדה – זהו המרידיאן של השדה. הקי שנמצא בשדה הוא אנרגיה.

[ מצביע על השרטוט שעל הלוח הלבן ] מהו השדה הזה? ה-ין-נן ( in-nen – יחסים/קארמה/קשר של סיבה ותוצאה) של אותו אדם מופיע בשדה. אתם עשויים להבין זאת בראשכם. רעיון בסיסי ביותר במהאיאנה בודהיזם אומר, " אחד, כולל את כל היקום, ו'כל צורת קיום משפיעה על כל צורות הקיום האחרות' ". האחד כולל את הכלל, הכלל כולל את האחד, כל דבר משפיע על כל דבר אחר, כל הזמן. זה בסיסי בבודהיזם, אמרתי זאת פעמים רבות בעבר. כך קיים היקום.

אם אתם מסתכלים על אנשים מתוך התפיסה הזו, אז בלתי אפשרי שתסתכלו רק על [ משרטט עיגול סביב אותו חלק בדיאגרמה שעל הלוח, שמתאר את שדה הקי ].

אז במה אתם מביטים? אתם מביטים בין-נן של כל אדם באותו זמן. אתם חייבים להרגיש כל אדם ואתם חייבים להרגיש את שדה הקי בעת ובעונה אחת: מה משמעות הדבר, איך אחרים מרגישים כשהם רואים את הבעת הפנים שלכם, איך אתם מדברים, מה הגישה שיש לכם בתוך השדה – דברים אלה משפיעים על הכל.

תפיסה בסיסית בבודהיזם גורסת שתנועה אחת, כל תנועה, משפיעה על היקום כולו, הן כסיבה והן כתוצאה. כל אחת מהתנועות שלכם גורמת לכל היקום לנוע; כולם כלולים, וכל אדם משפיע על כל האחרים.

כל דבר הוא סיבה, ובו בזמן, הכל הוא תוצאה. לפיכך עליכם להפנים את ההבנה בתת המודע שלכם, שמה שאתם אומרים ועושים בשדה ישפיע על כל העולם, ולהבין מה תהיינה ההשלכות של זה. ביכולתכם להרים את השדה למעלה, ואתם יכולים, כמובן, גם להוריד את השדה מטה.

אתם יכולים למלא את השדה עם ארבעה דברים: Chie Ko (שלווה), Dai Ai (אהבה גדולה), Kangi (הנאה) ו- Hongan (משאלה של אמידה-בודהה).

אם אתם אומרים "לא הורדתי את הקי, רק לא התאמצתי כמיטב יכולתי", זה לא עובד, משום שיש רק שני כיוונים שבהם יכול לנוע קי: למעלה או למטה. האמת של היקום היא Jodo ( Pure Land, הארץ הטהורה). אם אינכם עושים כל מאמץ להרים את הקי, זה אומר שאתם מורידים אותו. אין לזה שום קשר לשאלה אם זה מוצא חן בעיניכם או לא. למה? הטבע האמיתי, המהות האמיתית של הקיום היא ג'ודו, הנאה, אושר אינסופי, והתפתחות אינסופית, שמתגברת כל רגע, הופכת לעשירה יותר ומתרחבת עוד ועוד.

אבל העולם האנושי לא עובד ככה.

לעולם האנושי יש גבולות והוא מתנוון. אם אתם מסתכלים או חושבים על Jodo עם השכל הישר של העולם האנושי, זה נראה בלתי אפשרי. אינכם יכולים לדמיין שהקיום שלנו הוא הנאה ואושר אינסופיים, שמתגברים מדי רגע. אבל ייתכן שתרגישו בתת-המודע שלכם, או עמוק בלבכם, שיש דבר כזה, ג'ודו. אם אתם יכולים להרגיש את זה באינטואיציה, שאולי סוג כזה של עולם, ארץ טהורה של אושר אינסופי, קיים, אזי יתכן שתוכלו להצטרף לתרגול זה. אבל אם אינכם יכולים להרגיש את זה עם אינטואיציה, אז למרבה הצער, לעולם לא תדמיינו שזה קיים, ולכן ייתכן שאפילו לא תנסו את זה או תתקדמו לעבר זה.

המציאות היא, שאם אינכם עושים כל מאמץ כדי להרים את שדה הקי, ואין זה משנה באיזה מצב – שני אנשים, קבוצה, במהלך נמבוטסו, בכל רגע נתון – ומכוונים ליצירת ג'ודו ( Pure Land) עבור כל קיים, אזי אינכם באמת מתרגלים, אתם לא חשים באמצעות קי.

אם אינכם מרימים את הקי, אתם מורידים אותו, ואיזו השפעה תהיה לכך על העולם? אתם משפיעים על כולם. לכן, הגיע הזמן שתפתחו את לבכם. כשאתם מרגישים שאתם מורידים את השדה של הקי, היו רגישים והרימו אותו בחזרה.

למה?

אולי אתם חושבים על זה ככה: "מי יוצר את הקי בשדה הזה?" ואתם עשויים לענות לעצמכם, "מישהו. מישהו אחר. לא אני ".

אבל, למעשה, אתם אלה שיוצרים את השדה של הקי! אתם אחראים על הקי הזה.

זכרו: אחד הוא הכל - אתם מרכז היקום - הקי נוצר על ידכם! כל אחד מכם הוא מרכז היקום, וכל אחד מכם יוצר ומשפיע על השדה של הקי האוניברסלי.

לכן, אתם מוכרחים לקחת אחריות: "הקי נוצר על ידי, לכן אקח כעת אחריות על מה שאני עושה". אם אתם חושבים שזה נוצר על ידי מישהו אחר, אז אתם מעבירים את האחריות הזאת למישהו אחר. אם אתם מעבירים למישהו אחר את האחריות על הקי בשדה, ייתכן שזה יהיה טוב וייתכן שלא. עליכם לקחת אחריות על זה בעצמכם.

אם אינכם אחראים, אתם מורידים את האנרגיה ואז אדם אחר צריך לשאת את האנרגיה הירודה שלכם - אתם מניחים לאדם האחר לשאת את האנרגיה הירודה שלכם.

וזה יכול להיות בסדר לתת לאדם אחר לשאת את האחריות שלכם, זה עשוי להיות אימון טוב עבור האדם האחר בתרגול בודהיסאטווה. ההיבט השלילי בכך הוא, שכאשר אינכם לוקחים אחריות, האם זה משפיע על כל העולם? אינכם יודעים.

הבעיה הגדולה יותר היא, שאינכם יודעים למה לצפות.

מה שאנו יכולים בוודאות לומר הוא, שכדי להיות אחראים עליכם להיות נחושים בבהירות ללכת לבד, כמו קרנף, כמו ניטשה. כדי לקרוא עוד על כך, אתם מוזמנים לקרוא את שיחת הדהרמה, "פשוט לכו לבד כמו ניטשה".

אם אתם מרגישים שאתם רק פרט אחד מבין חברים רבים בקבוצה, אז לא לקחתם אחריות.

אבל אם אתם חושבים, "אני לבד, אני עומד בכוחות עצמי", אז אתם לוקחים אחריות, נכון? אתם מקבלים את הקי של בודהיסאטווה.

אתם יכולים להיות אחראים על השדה רק כשאתם נחושים ללכת לבד. זה יקרה כשאתם "תלכו לבד". זו המשמעות של "אמונה". הגישה של להיות "רק אחד מתוך הכלל" היא "אמונה" מזויפת. אתם חייבים לעמוד בכוחות עצמכם ולקחת אחריות.

לכן, בגלל שהדתות הופכות אתכם לחלק מקבוצה שמסתמכת על מנהיג, כל הדתות מזויפות. אני מצטער לומר את זה.

אם אתם חיים עם האמת ומסתמכים רק על עצמכם, אז יש לכם את הגישה של "לקיחת אחריות". אתם זקוקים לנחישות ברורה ללכת לבדכם, בכוחות עצמכם, ולעמוד מול אמידה בודהה.

זהו "אחד הוא כל".

"אני מרכז היקום; מה שאני עושה משפיע על היקום כולו". אם אתם הופכים להיות רק אחד מני רבים, זה לא קורה. החיים במנטליות קבוצתית יבטלו את ההשפעה של "האחד הוא שלם, השלם הוא אחד". למעשה, זה בסדר לבטל אותה. אבל זה יוריד את הקי במידה רבה. אם מה שאתם רוצים הוא להוריד את הקי, זו בהחלט הדרך לעשות זאת. אבל אני מעדיף שתרימו את הקי.

הגישה להיות רק אחד מאחרים ולא להיות אחראי, לא משתלבת עם הפילוסופיה הבודהיסטית.

המשמעות של אי לקיחת אחריות על השדה, היא שאינכם מרגישים את הקי של השדה, אינכם מודעים למידה שבה אתם משפיעים על השדה. עליכם להתעורר ל"סוג הקי שאתם יוצרים". עליכם להיות מודעים לכך שקי לא נוצר על ידי מישהו אחר: הוא נוצר על ידכם. עליכם להבהיר זאת לעצמכם, לא לברוח מזה. קבלו את זה. זו המשמעות של "איך ליצור את החיים שלך", "איך ליצור את העתיד שלך".

אין זו האחריות של אף אחד אחר ליצור את העתיד שלכם. אם אינכם לוקחים אחריות, אתם תהיו לכודים בתוך זרם חוזר ונשנה של קארמה שאתם עצמכם יוצרים. אפילו ההבעה על הפנים שלכם - אולי זה חיוך - יכולה לשנות את הקי של השדה. לכן למה שלא תחשבו על סוג השדה שאתם רוצים ליצור, ואז תדברו על זה, תביעו את זה ותעשו את זה?

זה לא עניין של התנהגות - אל תחשבו "איך אני מתנהג?"; חשבו רק על טיב הקי שיש בשדה.

צרו את השדה של הקי. צרו את האושר. צרו את העתיד.

ניתן ליצור באופן אינסופי. אל תגבילו את עצמכם. אמידה בודהה הפנימי שלכם נמצא שם, ולכן הכל אפשרי.