הדרך של הנמבוטסו בודהיסאטווה - חלק 2
ליצור עתיד מזהיר
אתם עשויים לתהות מדוע אנו מקדישים שעות רבות כל כך בתרגול נמבוטסו בודהה-דהרמה-סנגהה. מה אנו עושים? למה אנו לא מקדישים יותר זמן לעבוד ולהרוויח כסף? יש אנשים שעשויים לחשוב כך.
למה אתם מבזבזים כל כך הרבה שעות לחינם !?
אבל רגע. אם מטרת החיים שלנו היא רק להרוויח כסף, זה אומר שאנחנו לא כל כך שונים מבעלי חיים.
אנשים רבים חיים מתוך כוונה להרוויח כסף ולשרוד והופכים זאת למטרת חייהם, אבל זה אומר שהם חושבים איך לא למות. אבל בלתי אפשרי לא למות. הרי אתם תמותו בכל מקרה. ואנחנו לא רוצים לחיות וליצור את חיינו רק בניסיון "לא למות"....
בדרך כלל, אנשים חושבים איך לשרוד.
התמקדות רק בהישרדות, פירושה שבאנשים תמיד מקנן פחד לגבי ההשלכות של אובדן אפשרי של כספם או פרנסתם. הם חושבים כל הזמן רק על איך לא למות.
זה כמו שתמיד יהיה לכם פחד ממה שאנשים אחרים חישבו או יאמרו עליכם. זה אותו הדבר.
אם יוצא לנו מוניטין רע, עולה בנו פחד ראשוני שאנשים אחרים ידחו אותנו ויהיה לנו קשה להתפרנס; כך זה היה מאז ימי קדם, ולכן יש לנו את הפחד הראשוני שאם המוניטין שלנו יהיה שלילי, יהיה לנו קשה להתפרנס. בגלל זה אנשים תמיד נאבקו למצוא דרכים לא למות, אבל אין בכך כל הגיון כדי ליצור חיים. אנו חייבים לשנות לחלוטין את הגישה שלנו. מטרת החיים שלנו לא צריכה להיות "לא למות", כי אנו מתים בכל מקרה. מטרת חיינו היא "איך אנו יכולים להביא את החיים שלנו לזרוח"; לא רק לשרוד, אלא "איך אנו יכולים ליצור עתיד מזהיר". זו חייבת להיות המטרה שלנו, וזה אפשרי.
והדרך ליצוק לקיום שלנו את המשמעות הגדולה ביותר ולתת לו את הערך הרב והקורן ביותר, היא דרך נמבוטסו בודהיסאטווה.
לנמבוטסו בודהיסאטווה של הטאו סנגהה יש שני היבטים:
1) רוחני. רוחני, כמובן, אבל יש היבט אחד נוסף:
2) גוף
איך להשתמש בגוף שלנו, וזה אומר איך להשתמש בקי שלנו. הגוף שקול לקי; אל תחשבו על הגוף שלכם כעל חומר, אל תחשבו שהגוף הוא פיזי. הגוף הוא תת-המודע עצמו. התת-מודע שקול לקיi, ולכן הגוף שווה לקי.
אם כן, איך אנו משתמשים בגוף שלנו בתרגול הנמבוטסו?
יש בסך-הכל 13 נקודות חשובות לשימוש היעיל ביותר בגוף וברוח שלנו, אבל היום אני רוצה להתמקד בשלוש נקודות. אנו קוראים להן "שלוש הליבות" ( Three Cores).
שלוש ליבות:
ישנן שתי נקודות בירכיים והנקודה של עצם הזנב.
כל אחת מנקודת הירך נמצאת בצד הירכיים, ואם אתה לוחץ על אחת מהן או על שתיהן, הגוף מתמוטט.
בשני צידי הירכיים.
זוהי הנקודה החלשה ביותר. אך בה-בעת גם החזקה ביותר.
עלינו לדעת שהנקודה החלשה ביותר היא הנקודה החזקה ביותר. אם, ורק אם, אדם מודע לשתי הנקודות האלה, איני יכול להזיז את אותו אדם כשאני לוחץ על נקודת הירך - אני לא יכול יותר לגרום לאיש הזה לקרוס.
הנקודה החזקה ביותר היא הנקודה החלשה ביותר, אבל הנקודה החלשה ביותר היא הנקודה החזקה ביותר.
אלה שתי נקודות, ויש עוד נקודה אחת: נקודת עצם הזנב, הנקודה התחתונה ביותר. אז אני רק מדמיין את הנקודה ולוחץ על נקודת עצם הזנב של אותו אדם בגב, ואותו אדם יקרוס.
אם אדם מודע לשלוש הנקודות האלה ואני לוחץ על אחת מאותן נקודות, האדם לא יקרוס. הוא יהיה חזק מאד.
כשאנו יושבים ומזמרים נמבוטסו...
שבו וזמרו נמבוטסו לזמן מה.
מודעותנו לשלוש נקודות אלה, תהפוך את התרגול שלנו ליעיל ביותר.
אם כן, נמשיך מהנקודה שבה הפסקנו בשבוע שעבר, שבה דיברנו על שני השלבים הראשונים בתרגול מדיום נמבוטסו.
• לקבל את צורת האף מתוך הפנים של אמידה לתוך ה- Gogyoku.
הנקודה Gogyoku היא הנקודה החזקה והמוצקה ביותר בחזה.
זהו הצעד הראשון. אבל כפי שציינתי, וזה החלק החשוב, בתרגול מהאיאנה צעד זה אינו מספיק.
אנו נופלים בקלות לרעיון ש"אנחנו" מתרגלים, "אני" מתרגל, "אני" הוא זה שמקבל את צורת האף של פניו של אמידה לתוך ה- Gogyoku.
אנחנו בקלות מאמצים את הגישה הזאת, אנחנו בקלות חושבים שזה תרגול. אבל זה לא. תרגול מהאיאנה בודהיסטי אינו כזה.
נמבוטסו בודהיסטווה של הטאו סנגהה איפשר לתרגל את הדרך האמיתית והמוחשית של המהאיאנה. אז במקום גישה שלפיה "אני" הוא שזה שמקבל, מה זה יהיה? עלינו לעשות זאת כך:
• אפשרו לאחרים, לכל היצורים, לקבל את צורת האף של אמידה לתוך ה- Gogyoku זה עבור זה.
אני מתנצל על כך שזה כל כך מסובך. אפילו ביפנית אני כמעט משתגע כשאני מנסה להביע ולבטא זאת במילים.
• אפשרו לכל היצורים לאפשר לאחרים לקבל את צורת האף של אמידה לתוך ה- Gogyoku זה עבור זה.
האם אתם מבינים את זה? זה באמת הופך קצת למשוגע, נכון?
הגישה של תרגול בודהיסטי בתרוואדה היא "אני" הוא זה שמקבל את צורת האף, אבל בגישת המהאיאנה, זה "אפשרו לכולם לקבל את צורת האף לתוך ה- Gogyoku." אבל, זה לא רק "אחד לכולם", אלא "כולם לכולם".
אז זה הולך להיות ככה:
[דמיינו שוב את היקום כמעגל עם נקודות בתוכו, אבל הפעם כל הנקודות מחוברות בשורות, זו לזו, כולן ובכל מקום.]
כולם לכולם, מאפשרים לאחרים לקבל את צורת האף של אמידה בודהה לתוך ה- Gogyoku.
זוהי התפילה האמיתית שלנו:
"מי ייתן וכל היצורים יאפשרו לאחרים לקבל את צורת האף של אמידה לתוך Gogyoku, זה עבור זה."
עכשיו זה נעשה מעט יותר ברור. זה עוזר להעיר אותך לתוך ההארה של סוטרת הפרח. ההארה של סוטרת הפרח היא "שום דבר אינדיווידואלי אינו קיים, אבל הכל כלול, בכל רגע ורגע, זה בתוך זה". וזו המשמעות האמיתית של ריקות.
כשחושבים על הייצוג של היקום שבו כל היצורים מחוברים, הם כוללים זה את זה בכל רגע ומשפיעים זה על זה. זה באמת האופן שבו היקום מתקיים בכל רגע.
אפשרו לכל היצורים, עזרו לכל היצורים או התפללו עבור כל היצורים לקבל את צורת האף של אמידה בודהה לתוך ה- Gogyoku, זה עבור לזה.
זהו הצעד הראשון של הנמבוטסו. הצעד הראשון.
התרכזו בכל לבבכם ובכל מאודכם, עד שהקי שלכם ייטהר ב-100%; זה פותח את הליבה המרכזית.
זה יהיה הצעד הבא. מה לעשות עם הליבה המרכזית.
השיעור הבא יהיה על הצעד השני, איך לפתוח את הליבה המרכזית. מה לעשות עם הליבה המרכזית. זה מביא אתכם למצב עמוק יותר של לבכם.
אבל אתם לא באמת קיימים.
הדבר החשוב הוא איך להשפיע על כל היקום, איך לשנות את העולם - וזה אפשרי - כדי ליצור עתיד מזהיר לכל היצורים.
טוב, תודה לכולם! להתראות שוב, באותו זמן, באותו ערוץ.