הדרך של הנמבוטסו בודהיסאטווה - חלק 1
נמבוטסו בודהיסאטווה שונה מאד מנמבוטסו מסורתי כתרגול.
השוני הוא זה שמביא לכך שאנו קוראים לזה "נמבוטסו בודהיסאטווה".
למה בודהיסאטווה?
כל תרגול מהאיאנה צריך להתבסס על רוח הבודהיסטווה. זהו תרגול עבור הזולת, שאנו מכנים "העברה".
לא היה ברור איך להסביר את ההעברה כתרגול, אבל הטאו סנגהה הבהירה את העניין והראתה איך להתאים את התרגול לחיים היומיומיים.
אבל לפני שאנחנו מתחילים לדבר על תרגול, עלינו להבהיר מה הנחישות שלכם.
אני מקווה שתוכלו להקשיב למה שאני אומר, משום שלפני התרגול שלכם, עליכם להבהיר שלושה דברים. זה יהיה התנאי:
עקבו אחרי הקי
המשמעות של "לעקוב אחרי קי" היא, לעקוב אחרי מה שמתגלה בעקבות הקי, קי שחושף את הדרך, וללכת בדרך זו.
לדוגמה, אנשים רבים חווים קי בסדנאות הטאו סאנגהה שלנו:
1) הם חווים כוח של קי. אם הקי חזק, זה מועיל לבריאות. כוח של קי. כמו-כן,
2) הם חווים באיזו דרך חשיבה ובאיזו דרך חיים יש תחושת נינוחות, או את הקלילות של הקי. או
3) הקי שאתם מטפחים, הדרך שבה אתם בוחרים לחשוב, הגישה שלכם לחיים, הופכים אתכם לעוצמתיים.
לא ממש היה ברור איך להתמודד עם זה, כי גם כאשר אתם חווים קי במהלך הדגמה, עליכם להמשיך לתרגל את הדרך של הטאו סנגהה.
גם כאשר אנשים חווים קי כמשהו נינוח מאד, עוצמתי וחזק מאד, איזה אחוז מהם יעקוב אחרי הקי, גם אם זה קי טוב יותר, גם אם ההתנסות שלהם מצביעה שקי ייטיב את העתיד שלהם, ועם העולם בכלל? כמה אנשים, גם אחרי הניסיון הזה, ימשיכו לעקוב ולתרגל ?
זה מה שאמר לאו דזה: "אם אתם הולכים בעקבות הטבע, אתם תהיו בריאים"
בימי קדם, "טבע" פירושו היה "קי". לא היתה אף מילה עבור "טבע" במזרח באותה משמעות שהיתה לו במערב, משום שהכל הוא הטבע…לפיכך, את דבריו של לאו דזה על הטבע, אפשר לומר כך: "לכו בעקבות הקי"
אנשים רבים לא יודעים זאת על קי.
אם כך, בואו נבהיר נקודה מהותית אחת: אם תמצאו שזו דרך טובה יותר, לכו בה. אחרת - אם אינכם הולכים בדרך זו, אם אינכם נחושים ללכת בה, אם אתם מוצאים תירוצים כלשהם למה לא ללכת בדרך זו - אז תשכחו מהתרגול, תשכחו מטאו שיאצו.
עלינו להבהיר שעל כולנו לעקוב אחרי קי, שיביא אותנו למצב של הנינוחות, העוצמה והכוח שנובעים מקי, הן עבור עצמנו והן עבור כל הסובבים אותנו.
בהתבסס על מצב זה, ברצוני להראות לכם איך לתרגל נמבוטסו בודהיסאטווה.
1) הצעד הראשון
היום ברצוני להראות לכם את הדרך לתרגל מדיום נמבוטסו. מטרתו של מדיום נמבוטסו היא שחרור מקארמה. קארמה היא האנרגיה של תבנית חזרתית, תבנית ההחלטה והדימויים שלכם.
לזה אני מתכוון כשאני אומר שיש תנאי לעקוב אחרי הקי.
אם לא תבחרו בדרך של אמונה שהקי מראה לכם שיש בה נינוחות, הרי שגם אחרי שתיפרדו מגופכם הפיזי לא תוכלו לבחור את העולם הנינוח, שאנו בבודהיזם מכנים Pure Land, המצב השמימי.
אם אתם בוחרים את אורח החיים הלא-נוח עכשיו, בחיים האלה, איך תוכלו לבחור את העולם הנוח לאחר מכן? זה בלתי אפשרי. בבקשה אל תחזיקו באשליה שאתם תילקחו באופן אוטומטי ל- Pure Land רק מעצם העובדה שאתם מתרגלים נמבוטסו.
יש את הלב " Kongo Shin", הוא לב היהלום.
כרגע אדלג על ההסבר איך לחוות את לב היהלום, כי אני רוצה להראות לכם איך להמשיך לשלב הבא.
בתוך לב היהלום יש כדור קשיח קטנטן, שנקרא " Gogyoku", כדור היהלום. הוא נמצא בלבכם. באמצעות הלב הזה, ביכולתכם לחוש את הכדור עם קי. זו הדרך לשלוט בתרגול שלכם. זה האמצעי לשלוט בכוח הרצון שלכם. עליכם להעיר את כדור היהלום שלכם כדי לנקות את כוח הרצון עבור התרגול שלכם.
מה אנו עושים? זה מאוד בסיסי.
דמיינו את צורת האף של אמידה בודהה וקבלו את כדור היהלום.
קבלו את תמונת האף של אמידה בודהה לתוך כדור היהלום, ב-100%.
אלו הם הצעדים הבסיסיים כשאתם מתרגלים נמבוטסו.
אבל, בואו נעשה את זה ככה.
באופן מסורתי, אנחנו נופלים בקלות בתפיסת הרעיון הזה. לדוגמה, "אני" מקבל את צורת האף של אמידה
ב-100% לתוך כדור היהלום "שלי" - זה התרגול.
אנו בקלות עשויים לחשוב כך, אבל עבור נמבוטסו בודהיסאטווה, זה לא מספיק. אז אני רוצה להראות לכם את זה כחלק מהסדנה.
בקבוצות של שלושה אנשים, מחליטים מי הוא A, מי הוא B, ומי הוא C.
A הוא זה ש-"עושה" ו- B האדם הוא זה ש-"מרגיש", והם יושבים גב אל גב. (C ממתין לשלב הבא)
אם A יקבל את צורת האף של אמידה ב-100% לתוך כדור היהלום שלו, B ירגיש שהקי של A הפך טהור,
ב-100%.
הבה נעשה את השלב הראשון הזה כהכנה.
בבקשה, A עושה את זה, ואז B מאשר כשהקי של A הופך לברור ב-100%.
תרגול אמיתי אינו כזה. תרגיל אמיתי הוא השלב הבא.
כעת, זה תרגול עבור C. C יאפשר ל-A לקבל את צורת האף של אמידה בודהה ב-100% לתוך כדור היהלום של A, ויתחיל לזמר נמבוטסו.
B יאשר כאשר הקי של A מתבהר.
זהו זה. הדגש הוא לא ש-"אני" עושה את זה, אלא לאפשר לאדם אחר לקבל את צורת האף של אמידה בודהה לתוך כדור היהלום שלו. זהו תרגול.
האם אתם מבינים? זה לא ש"אני" מקבל.
יש לאפשר, או להביא לכך, שכל היצורים יקבלו את צורת האף של אמידה בודהה ב-100% לתוך כדור היהלום שלהם.
למעשה, זה לא מספיק.
אפשרו לאנשים לקבל את צורת האף של אמידה בודהה ב-100% לתוך כדור היהלום שלהם עם תפילות נמבוטסו. והם בתורם יוכלו לאפשר לכל האנשים האחרים לקבל את האף של אמידה בודהה... וכך הלאה.
האדם שמזמר נמבוטסו, שואף שכל היצורים האחרים יתרגלו גם הם את התרגול הזה. זה הנמבוטסו הבודהיסטווה האמיתי, עבור כל קיים.
לא ש-"אני" עושה את זה, אלא שאני מחייל לכך שכל האחרים יעשו זאת.
אם כך, הצעד הראשון הוא הבאת צורת האף לתוך כדור היהלום.
2) הצעד השני
השלב השני הוא Juji מה-ה center core
Juji: לקיחת אחריות (הנושא הוסבר בחלק השלישי)
מהו ה-ה center core?
ה-ה center core הוא נקודה שנמצאת בערך בין 1.5 ל-2 מטרים מתחת לקרקע, שאנו מכנים בשם נקודת עצם הזנב.
בשבוע הבא אסביר מדוע זה נקרא נקודת עצם הזנב.
[תרגיל]
A ו-B יושבים גב אל גב.
A עומד לשים את צורת האף ב-100% לתוך כדור היהלום שלו ופותח ה- center core שלו. מרכז הליבה, שהוא בין 1.5 ל-2 מטרים למטה, עומד להיפתח.
השלב הבא הוא כי ש-A יעורר את לב ה- Juji שלו לתוך ה- center core.
ואז מה שקורה הוא ש-B חווה את תחושת הגוף שנקראת "ריקות".
יש שתי השפעות להבאת צורת האף לתוך כדור היהלום:
ההשפעה הראשונה היא טיהור הקי ב-100%.
ההשפעה השנייה היא פתיחת ה- center core, ואם אתם שמים Juji בתוך ה- center core, אתם חווים את תחושת הגוף של ריקות.
אבל, זה עדיין לא מצב הבודהיסאטווה.
עליכם להביא לכך שגם אנשים אחרים יעשו זאת.
הבה נביא לכך שכל היצורים יהיו מודעים לצורך לשים Juji ב- center core שלהם.
[תרגיל]
A יושב, כש-B יושב במרחק קטן ממנו, ו-C יושב ליד A.
B יאפשר ל-A להיות מודע ל- Juji ב- center core של A.
עכשיו B לא חושב שום דבר. C מניח יד אחת על הברך של A ויד נוספת על הכתף של A ודוחף במקביל לקרקע כדי לבדוק את הקי של A.
A בפעם הזאת חלש מאד.
כעת B מכניס Juji ל- center core של A ומאחל ש-A יהפוך למודע ל- Juji ב-100% ב- center core של A, ומזמר נמבוטסו.
כאשר C בודק את הקי של A, A חזק מאד.
מה שקורה הוא שתת-המודע של A משתף עם זה פעולה. אם B מתפלל שכל היצורים יתרגלו את זה, תת-המודע שלהם יושפע.
זו הדרך לשנות את העולם.
נמבוטסו בודהיסאטווה ישנה את העולם.
תודה.