הדרך של הנמבוטסו בודהיסאטווה - חלק 3: ג'וג'י



יש מספר מילים שאנו משתמשים בהן בטאו סנגהה במשמעות שונה מאד מזו שיש להן בדרך כלל. לדוגמה, התפתחות - התפתחות רוחנית. כשאנשים שומעים את המילה "התפתחות", זה נשמע כאילו הם צריכים לעשות משהו נכון. כמו משמעת; דימוי מסוים, מוצק מאד של התפתחות. אבל למעשה, בטאו סנגהה, המשמעות האוניברסלית האמיתית של התפתחות היא לעורר פוטנציאל.

יש לנו פוטנציאל אינסופי.

עמוק בתוכנו, נמצא אמידה בודהה.

מה ששוכן עמוק בתוכנו זהה למקור של היקום, ולכן יש לנו פוטנציאל אינסופי, ואחת המטרות של הנמבוטסו היא לעורר את הפוטנציאל שלנו.

אנו יכולים להתעורר כמו בודהה, אנו אף יכולים ליצור את העתיד.

אנו יכולים להעיר את הפוטנציאל שלנו על ידי תרגול נמבוטסו. זהו אחד המושגים העיקריים של הטאו סנגהה, והוא מחובר עם השיטה של הנמבוטסו.

כאשר אנו מזמרים מדיום נמבוטסו, הנושא הוא ג'וג'י ( Juji).

באופן כללי, המשמעות של ג'וג'י בבודהיזם היא, "לקבל את המשניות", אבל בטאו סנגהה אנו משתמשים במילה ג'וג'י כדי לבטא את המונח "להיות אחראי".

כשאנו שומעים את המילה "אחראי", אנו בקלות נוטים לחשוב על זה כעל "חובה". הדבר נובע מכך שבחברה שלנו, אחריות בדרך כלל קשורה לצריכה: כיוון שאני משתכר סכום כסף כזה וכזה, אהיה אחראי בעבודה.

אנשים לא חושבים על המילה "אחראי" מעבר לכך, אבל למעשה, כבני אדם, יש לנו אחריות.

האם אינכם חושבים כך? לדוגמה, נוכל לומר שאם הורים אינם אחראים כלפי התינוק שלהם, הוא ימות.

אם אינכם אחראים על המילים שאתם אומרים, אתה תפרקו מערכות יחסים, כי תאבדו את האמון שיש בכם.

להיות אחראי זה דבר בסיסי עבורנו כבני אדם, כי להיות אחראי - במיוחד בדהרמה - זה שווה ערך לקבלה של הרוח הגדולה, ובמיוחד של החוכמה של הרוח הגדולה.

המטרה של ג'וג'י היא לקבל את הרוח הגדולה, את חוכמת הרוח הגדולה. ברגע שתהיו אחראים לדהרמה, תקבלו את חוכמת הרוח הגדולה, את "אור החוכמה" של אמידה בודהה.

זו שאלה בנוסח הביצה והתרנגולת, כי אם החוכמה של הרוח הגדולה לא שוכנת בכם, לא חיה בתוככם, אז לא תוכלו להיות אחראים על הבודהה-דהרמה-סנגהה. כמו כן, אם אינכם אחראים על הבודהה-דהרמה-סנגהה, לא תקבלו את החוכמה, היא לא תשקע בתוככם.

זהו אחד הפרדוקסים הגדולים של רוח היקום, משום שאינכם יכולים להיות אחראים אם אינכם מקבלים את הרוח הגדולה, אך אם אינכם מקבלים את הרוח הגדולה, אינכם יכולים להיות אחראים.

אז איך עושים את זה?
זו השאלה.

איך אתם יכולים לקבל את החוכמה ואיך אתם יכולים להיות במצב של ג'וג'י?

זה מעניין, כי גם אם זה לא קשור לבודהה-דהרמה-סנגהה, אדם שיש לו חוכמה באמת אחראי על דברים רבים.

לאדם האחראי יש חוכמה. כאשר אדם הוא אחראי, הוא מקבל חוכמה; כשהוא מקבל חוכמה, הוא הופך לאחראי. זה כמו "קדימה ואחורה".

אם כן, איך אנו יכולים לעשות זאת, במיוחד במצב של בודהה-דהרמה-סנגהה?

זו אחת השיטות של הנמבוטסו.

בנמבוטסו יש שלושה שלבים.

1. עליכם לקבל את צורת האף של אמידה בודהה, שמאיר באור זהוב-סגול; לקבל ב-100% לתוך ה- Gogyoku. זהו הצעד הראשון.

[צורת האף של אמידה בודהה קשורה לאופן שבו אתם מחזיקים את האגו שלכם. המונח "להחזיק את האגו שלך" שונה מאוד במשמעות שיש לו בטאו סנגהה ביחס למשמעות הנפוצה של הביטוי. "להחזיק את האגו שלך" אין פירושו ללכת בעקבות אגו של אדם אחר, אל תתבלבלו. החזיקו את האגו שלכם כלפי הבודהה-דהרמה-סנגהה - לא כלפי אדם אחר, גורו או מי שזה לא יהיה - וקבלו את צורת האף של אמידה בודהה ב-100% לתוך ה- Gogyoku]

אבל בנמבוטסו, "רק לקבל" זה לא מספיק.

בנמבוטסו אתם אחראים "לאפשר לכל היצורים האחרים" לקבל את צורת האף של אמידה בודהה לתוך ה- Gogyoku כצעד שני.

זה הדבר הבסיסי.

אם אתם מקבלים את צורת האף של אמידה בודהה לתוך ה- Gogyoku, אתם תהיו מוכנים לקבל ג'וג'י, כי הקי שלכם יטוהר. הרוח שלכם תטוהר באופן הזה. Gogyoku הוא החלק החזק ביותר של הלב שלכם - הוא יכול לשלוט בכוח הרצון שלכם בתת ההכרה. קבלת צורת האף עוזרת לכם לטהר את הקארמה שלכם.

2. הצעד השני הוא ג'וג'י: להיות אחראי על הבודהה-דהרמה-סנגהה.

ברשותכם אסביר מה המשמעות של להיות אחראי על בודהה-דהרמה-סנגהה.

מהו ג'וג'י ביחס לבודהה?
מהו ג'וג'י ביחס לדהרמה?
מהו ג'וג'י ביחס לסנגהה?

אסביר תחילה מהו ג'וג'י ביחס לדהרמה.

דהרמה היא לא מילה.
רק בטאו סנגהה אנו יכולים לדעת בבהירות מה מראה הקי.

אם הקי הוא:

קל או כבד,
נוח או לא-נוח,
חמים או צונן

זו דהרמה.

אנחנו לא צריכים שיגידו לנו מה לעשות. אנו יכולים לדעת מה לעשות. הקי יכול לומר לנו מה לעשות.

אם הקי קליל, אם הקי נינוח, אם הקי חמים, זה העולם שבו עליכם לבחור; אם הקי הוא כבד, לא נוח או קר, אינכם צריכים לעשות זאת, אינכם צריכים לחשוב באופן הזה.

פשוט מאוד, נכון, כעיקרון של היקום. זו דהרמה בטאו סנגהה.

אם כן, ג'וג'י ביחס לדהרמה פירושו שעליכם להיות אחראים לעקוב אחרי מה שהקי מראה לכם, משום שקי הוא היקום וקי מראה לכם בבירור את הדרך. אז אם הקי מורה לכם לתרגל נמבוטסו, אם הקי הרבה יותר קליל, נינוח וחמים כשאתם מתרגלים נמבוטסו, אז עליכם לעשות את זה! עליכם להיות אחראים לעקוב אחרי זה.

אם זה לא כך - אם הקי לא קליל או לא נוח כשאתם מתרגלים נמבוטסו, אז אל תתרגלו נמבוטסו. פשוט מאוד.

איננו אומרים שעליכם לתרגל נמבוטסו או לעשות עבודה התנדבותית או לקחת אחריות על דבר כזה או אחר - אלא רק ללכת בעקבות מה שהקי מראה לכם. פשוט מאוד.

למעשה, זה הכל כיוון שגם סנגהה, פירושה קי. סנגהה הוא שדה של אנרגיה, אנרגיה בין אנשים.

להיות אחראי ביחס לסנגהה אומר שעליכם לוודא שהקי הוא קליל, נינוח וחמים כשאתם עם אנשים אחרים. אם אינכם אחראים על הקי כשאתם נמצאים עם מישהו, אז הקי יהפוך כבד, לא נוח וצונן, וזה אומר שאינכם אחראים ביחס לסנגהה.

אם אינכם אחראים ביחס לסנגהה, אין שם חוכמה; אם אתם אחראים על סנגהה, החוכמה תהיה שם. פשוט מאוד. סנגהה פירושה "היו אחראים על הקי, על שדה הקי, כאשר אתם בחברת אנשי סנגהה אחרים".

אל תיצרו שום כבדות בשדה הקי כשאתם עם אנשים אחרים. אם אינכם אחראים, הקי יהיה לא נוח. זה אומר שאתם מכניסים את הקארמה שלכם לשדה של קי, לתוך הסנגהה.

אם אתם אחראים, אז חוכמה מגיעה לשדה קי. אם אינכם אחראים, אתם שמים שם את הקרמה שלכם. פשוט מאוד.

עכשיו, המשמעות של להיות אחראים ביחס לבודהה?
אמרתי, בהתחלה, שלכולנו יש פוטנציאל כי עמוק בתוכנו, נמצא אמידה בודהה.
יש לנו אחריות על הפוטנציאל שלנו. יש לנו אחריות להתעורר לכל האפשרויות שיכולות להתממש בחיינו. כיוון שיש לנו פוטנציאל אינסופי בתוכנו, יש לנו אחריות. מובן שכך אנו גם עוזרים לאנשים אחרים.

אם אינכם אחראים, אם אינכם חותרים לממש את האפשרויות שלכם, ולא מעוררים את הפוטנציאל שלכם, אז אין ערך בחיים שלכם, אין ערך לקיום שלכם. אנו מקבלים את האחריות בחיים שלנו כדי להעיר את הפוטנציאל שלנו, כי עמוק בתוכנו נמצא אמידה בודהה. יש לנו את האחריות לממש את כל האפשרויות משום שאנו מקבלים חיים מלאי פוטנציאל בתת-המודע העמוק שלנו.

אמידה בודהה נמצא בתוככם. "העצמי שלנו הוא אמידה בודהה" פירושו שאנו צריכים לחיות את החיים של אמידה בודהה. אל תחיו את חיי האגו שלכם. חיו את החיים כמו אמידה בודהה והביאו את החיים לזרוח ככל האפשר.

זו המשמעות של ג'וג'י בבודהה-דהרמה-סנגהה. הבה נביא את הקיום שלנו ושל אחרים לזרוח ככל האפשר.

טוב! להתראות בשבוע הבא, באותו זמן, באותו ערוץ.